вторник, 14 марта 2017 г.

Психологічна скарбничка

Навчання асистентів вчителів Навчання асистентів учителів за Концепцією НУШ в умовах інклюзивного навчання на базі МОІППО , другу сесію завершено. Креативні та наполегливі, завзяті та щирі, саме такі педагоги є надійною підтримкою дітям з особливими освітніми потребами! 
На заняттях багато уваги приділено саме формуванню   емоційної компетентності асистентів учителів.


НАВЧАЮТЬСЯ ФАХІВЦІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ МИКОЛАЇВЩИНИ
Завершилася друга сесія підготовки фахівців ІРЦ. Учасники отримали знання щодо визначення компетентностей і потреб дитини на інклюзивному навчанні та вчилися розробляти рекомендації для педагогів. Знайомилися із особливостями сенсорного, когнітивного та мовленнєвого розвитку дітей з РАС. Цікавим було навчання на інтерактивному обладнанні українського розробника електронних рішень BRIOlight, яке встановлено на базі обласного ресурсного центру та інклюзивно-ресурсних центрах Миколаївської області.
Слухачі отримали практичну та методичну підтримку у напрямі написання висновків та взаємодії з батьками. 


ТРЕНІНГ «ДОРОСЛІШАЙ НА ЗДОРОВ’Я»


16 травня 2019 року за сприянням навчально-методичної лабораторії, практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся ІІ модуль тренінгу «Дорослішай на здоров’я» за програмою Фонду Народонаселення ООН України (UNFPA).
У ході Тренінгу Євгенія Курченко, практичний психолог Миколаївської загальноосвітньої школи I–III ступенів № 3 Миколаївської міської ради представила учасникам тренінгу методи формування навичок здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров’я людини. Ольга Склярова, практичний психолог Миколаївського юридичного ліцею Миколаївської міської ради разом із учасниками практично відпрацювали методики гендерного виховання та формування цінності сімейних стосунків серед підлітків. Тренери разом із учасниками тренінгу розглянули технології викладання в закладі освіти програми «Дорослішай на здоров’я» у форматі факультативу або курсу за вибором.
У результаті проведення навчального тренінгу працівники психологічної служби Миколаївської області ознайомилися з новими методами просвітницької, профілактичної та корекційно-розвивальної роботи в напрямі спрямування молоді на здоровий спосіб життя і виховання в них гендерної толерантності й сімейних цінностей.
По закінченню Тренінгу тренерам вручено подяки за високий рівень професіоналізму та активну співпрацю з навчально-методичною лабораторією, практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання у створенні позитивного іміджу психологічної служби системи освіти Миколаївської області.
У заході взяли участь 28 осіб. Від міста Очакова була присутня практичний психолог ЗОШ № 4 Журавко А.О.



Семінар «Теоретичні, методологічні та практичні особливості застосування сучасних психологічних технік та технологій у роботі із клієнтами різного віку»

19 квітня 2019 року на базі Миколаївського національного аграрного університету відбувся ІІ обласний науково-практичний семінар «Теоретичні, методологічні та практичні особливості застосування сучасних психологічних технік та технологій у роботі із клієнтами різного віку» (далі – Семінар).
На семінарі були присутні практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти Миколаївської області та інклюзивно-ресурсних центрів.

Програмою Семінару передбачалось 2 лінійки майстер-класів. Від міста Очакова були присутні практичні психологи НВК " Сонечко" та Очаківської ЗОШ № 4 Корнієнко О.О., Журавко А.О.
«Безпечний простір: формування стійкості до стресу учасників освітнього процесу»
21 березня на базі МОІППО відбувся тренінг «Безпечний простір: формування стійкості до стресу учасників освітнього процесу», з метою підвищення рівня професійної компетентності практичних психологів закладів освіти.

Тренерами виступили методисти МОІППО: Кльона Алхімова та Аліна Кучеренко. Учасниками заходу від нашого міста були практичні психологи заклади освіти: Ю.І. Крючкова (ЗОШ №10), В.В. Сенчак (ДНЗ №12) та Т.П.Коробань (ДНЗ №15).
Методисти Навчально-методичної лабораторії в першій частині тренінгу ознайомили учасників з теоретичними аспектами програми, метою та завданнями.
Був анонсований і представлений методичний посібник з корекційно- розвиткової програми колективу авторів: С.О.Богданов, Т.Б. Гніда, О.В. Залеська, Н.В. Лунченко, В.Г. Панок, В.В. Соловйова, мета якої – підвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами і школярами після психотравматичних подій. Суттєвою її перевагою є корисність до застосування навіть через рік після травматичної події. Три основні складники програми спрямовані безпосередньо на дітей, на батьків і на педагогів. Пропонована програма побудована, як на науково обґрунтованих рекомендаціях, визнаних на міжнародному рівні, так і на практичному досвіді роботи авторів з дошкільнятами, школярами, їхніми батьками і вчителями, які побували в психотравмуючому середовищі, в тому числі і пов’язаних і з зоною військового конфлікту.
В другій частині тренінгу були представлені та відпрацьовані практичні заняття з програми, які спрямовані на розвиток соціальних контактів, тілесного та емоційного розвантаження, активізації та навчанню дітей позитивного мислення та рефлексії. Це такі вправи, як: «Прибиральники», «Як можна використати предмети не за призначенням?», «Новий порядок», «Любов і лють», «Джерела моїх ресурсів», «Піцейола», «Що сказав би Ох та Ах?», «Мішечок боюсиків», «Дерево і лось», «Гачки закарлючки», «Моє безпечне місце» та багато інших.
Також на тренінгу психологи різнокольоровим шкарпетками підтримали МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЛЮДЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА, який відзначається 21 березня щорічно. #LostOfSocks
Шерінг (зворотній зв'язок) показав, що програма «Безпечний простір» сподобалася всім практичним психологам з різних освітніх закладів, і вони готові впроваджувати її в своїй практиці.
Від міста Очакова на тренінгу була присутня Корнієнко О.О., практичний психолог НВК " Сонечко"







«Організація роботи педагогічних працівників з дітьми, які мають гіпердинамічний розлад з дефіцитом уваги та порушення поведінки»

Із метою підготовки педагогічних працівників закладів освіти Миколаївської області до роботи  з дітьми, які мають гіпердинамічний розлад з дефіцитом уваги та порушення поведінки, 12 грудня 2018 року обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти провів обласний семінар-практикум «Організація роботи педагогічних працівників з дітьми, які мають гіпердинамічний розлад з дефіцитом уваги та порушення поведінки» для учителів початкової школи та практичних психологів інтернатних закладів освіти. Семінар-практикум відбувся на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (вул. Наваринська, 6, ІІ корпус інституту, 8 аудиторія). Від міста Очакова була присутня практичний психолог НВК " Сонечко" Корнієнко О.О.
Психологічна майстерня
Із метою підвищення рівня професійної компетентності практичних психологів, соціальних педагогів та методистів із психологічної служби науково-методичних установ відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій (міських, селищних, сільських рад), об’єднаних територіальних громад Миколаївської області 31 жовтня 2017 року навчально-методичною лабораторією практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено психологічну майстерню «Психологічна підтримка учасників навчально-виховного процесу щодо вирішення проблемних ситуацій у житті та навчанні».
У ході психологічної майстерні проведено такі майстер-класи:
  • «Коштовності в мені. Коштовності назовні»: презентація авторського набору асоціативних карток» (Дробишева Марина Віталіївна, практичний психолог Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 49 Миколаївської міської ради);
  • «Формування позитивного образу себе в світі та світу навколо себе за допомогою метафоричних карток «Роботи» (Картоусова Наталя Петрівна, практичний психолог комунального закладу «Центр соціально-психологічної реабілітації дітей Южноукраїнської міської ради»);
  • «Технологія «Шлях до себе» з використанням проективних методик» (Заворотченко Лілія Анатоліївна, практичний психолог Першої української гімназії імені Миколи Аркаса Миколаївської міської ради).
У результаті проведення психологічної майстерні працівники психологічної служби Миколаївської області ознайомилися з новими методами роботи з метафоричними картками щодо зняття емоційного напруження в педагогічному колективі та розвитку особистості учнів через підвищення їхньої самооцінки.

У заході взяли участь практичні психологи, соціальні педагоги та методисти із психологічної служби Миколаївської області (усього 77 осіб). З м. Очакова була присутня Полтарецька М.О., практичний психолог ЗОШ № 1.









02-03 листопада 2017 року  в приміщенні міської бібліотеки відбувся тренінг - семінар «Гармонійний розвиток дитини»

ПРОГРАМА
2 ноября 2017г.
10:00 - 13:00 (Перерыв 20 мин.) 
Целостный взгляд на природу человека.    
• Что лежит в основе нашего стремления к развитию.
• Как работает человеческий мозг в ситуации кризиса и в момент релаксации? Можно ли управлять этими процессами? Как можно вообще не допускать состояние стресса?
• Что есть внутренняя свобода и сила духа человека.


Практическая часть:
• Упражнения на переключение мыслей, внимания.
•  Антистрессовые техники: дыхательные упражнения и упражнения на «заземление» эмоций.
• Техники расслабления, аутогенной тренировки.

Перерыв 13:00- 14:00 (обед)

Основные критические стадии развития ребенка в течении первых 12-ти лет жизни.

14:00-15:00
Симбиоз (соединение, созависимость).  Возраст примерно до 1,5 лет.
Задача этапа - развитие чувства базовой безопасности и доверия.

Перерыв 20 минут

15:20-17:00 
Сепарация (отделение, противозависимость).  
Возраст примерно 18 - 36 месяцев. Задача этапа - психологическая автономия, стремление к исследованию мира и самопознанию. Задача родителей: дать возможность реализоваться самостоятельности и поддержать исследовательский интерес, обеспечив безопасность.
·         Упражнения:
ü  Арт-педагогика.
ü  Телесно-ориентированные практики.

3 ноября 2017г.
10:00-13:00  

Основные жизненные позиции.
Как формируются базовые психо-эмоциональные установки (основные жизненные позиции) и типичные шаблоны реагирования и поведения в различных жизненных, а также стрессовых ситуациях.
Перерыв 20 минут
         Независимость. Возраст примерно до 5-7 лет. Формирование мировоззрения и духовно-нравственных ценностей и другие задачи этапа. Первичный гормональный всплеск.

 Перерыв 13:00 - 14:00 (обед)
            14:00-17:00
 Сотрудничество, самостоятельность.   Возраст примерно до 12-14 лет. Основные задачи этапа. Задачи родителей.  Я - концепция. Шаблоны эго. Второй гормональный всплеск.

Родительские послания и предписания.
Типы негативных словесных предписаний: заклятия, проклятия,  негативные пророчества, стопперы.
Роль деструктивного критикующего родительского состояния в формировании запретов и предписаний. Роль гиперопекающего родительского отношения в формировании зависимости, пассивности и несамостоятельности.

Детское аутоагрессивное поведение. Профилактика.

Подведение итогов:
·         Основная задача: Воспитание гармоничной Личности с духовно-созидательным мировоззрением на основе базовых нравственных ценностей.
·         Основная цель воспитания - заложить основы добродушия, человечности и нравственности.
·         Как же можно помочь сформироваться человеку в сложных условиях современного мира и быть верным своей истинной человеческой природе?

·         Упражнения:
ü  Арт-педагогика.
ü  Телесно-ориентированные практики.
ü  Расслабление "Золотой свет".





Психологічна майстерня для працівників психологічної служби 

Із метою підвищення рівня професійної компетентності практичних психологів, соціальних педагогів та методистів із психологічної служби науково-методичних установ відділів (управлінь) освіти Миколаївської області 31 березня 2017 року навчально-методичною лабораторією практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено психологічну майстерню «Психологічна підтримка учасників навчально-виховного процесу щодо вирішення проблемних ситуацій у житті та навчанні».
У ході психологічної майстерні проведено наступні майстер-класи:
  • Нейрографіка як метод подолання внутрішніх конфліктів учнів старшого підліткового віку (Філіпова Світлана Анатоліївна, практичний психолог вищої категорії Южноукраїнського ДНЗ № 2 «Ромашка» Южноукраїнської міської ради);
  • Створення психодіагностичного мінімуму щодо визначення особистісних спрямувань до підприємницької діяльності (Бондаровська Світлана Миколаївна, практичний психолог вищої категорії Первомайської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 16 імені Героя Радянського Союзу Я. М. Любова Первомайської міської ради);
  • Використання креатотехнологій у роботі практичного психолога з учнями старшого підліткового віку (Міщанін Наталія
Олександрівна, практичний психолог, спеціаліст вищої категорії Баратівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Снігурівської районної ради).
У результаті проведення психологічної майстерні працівники психологічної служби Миколаївської області отримали методичні матеріали, інструменти та рекомендації щодо роботи з підлітками у питаннях розвитку особистості та визначення характерологічних ознак особистості до підприємницької діяльності.
У майстер- класах прийняли участь методист ММК відділу освіти Лясота М.В. та практичний психолог НВК " Сонечко" Божко А.М.

Комментариев нет:

Отправить комментарий